Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Борис Биволарски: Потребителите все повече избират марки, в които се припознават

Парите

Борис Биволарски: Потребителите все повече избират марки, в които се припознават

Борис Биволарски: Потребителите все повече избират марки, в които се припознават - Tribune.bg

На 31 октомври в София, Интер Експо Център ще бъде домакин на F5 Conf – водещата маркетинг конференция от експерти за експерти, която вече осем години представя най-новите тенденции и стратегии в дигиталния маркетинг. Сред лекторите е Борис Биволарски - съосновател на Oh!Good, с над 12 години опит в изграждането на брандове, маркетинг и бизнес стратегии на локални и международни пазари в сферата на онлайн търговията, мобилните приложения и технологичните продукти. С него разговаряме за това как се е променил начинът, по който хората възприемат марките, защо автентичността и доверието са ключови и как изкуственият интелект променя комуникацията с потребителите.

  1. Г-н Биволарски, Вие имате дългогодишен опит в изграждането на брандове в различни сектори. Какво според Вас се промени най-много в отношението на хората към марките през последните години?

Основната промяна е начинът, по който хората възприемат марките. Преди години фокусът беше върху това какъв е продуктът като характеристики, качество, ползи. В момента, конкуренцията и лесният достъп до информация, с която да се сравняват продукти накара хората да търсят добавената стойност на марката. Това са нейните ценности, мисия, обещания, обслужване и цялостно преживяване. Потребителите все повече избират марки, в които се припознават и асоциират. През последните години, успешните марки са тези, които успяват да изградят връзка и доверие със своите клиенти и да ги накарат да се чувстват като част от общност с еднакви принципи и вярвания.

  1. В свят, в който вниманието на аудиторията е толкова краткотрайно, какво остава най-силният инструмент за изграждане на дълготрайна емоционална връзка между хората и брандовете?

За мен, най-силният инструмент е автентичността и поддържането на постоянно качество. Това може да се постигне, когато брандовете покажат своите лица и разказват техните истории - как са започнали, през какви трудности са преминали, какви уроци са научили и какво ги мотивира да продължават. По този начин се изгражда емоционална връзка с хората и те все повече чувстват брандовете близки до себе си, което ги прави лоялни. От друга страна, качеството на продукта/услугата при растежа на всеки бранд се превръща в голямо предизвикателство и поддържането на постоянство е ключов фактор за запазване на доверието.


  1. Все повече компании говорят за ценности, устойчивост и социална отговорност. Как можем да различим кога едно послание е искрено и кога просто част от комуникационна стратегия?

    Отново бих споделил, че ключова е автентичността на брандовете и техните послания и обещания. Когато се говори за ценности и устойчивост, това трябва да резонира с продукта/услугата на бранда и тяхното качество. Често се случва брандовете да обещават и да се позиционират по начин, който създава големи очаквания у клиентите. Ако тези очаквания не се покрият, разочарованието е много по-голямо и доверието се губи, дори и ако продуктът/услугата не са лоши. Важно е комуникационната стратегия да е подкрепена от реална обратна връзка и посланията да не подвеждат потребителите. Това е и причината послания като “най-добрият”, “най-вкусният”, “най-купуваният” да имат все по-малко тежест върху решението за покупка.

 

  1. Изкуственият интелект вече променя начина, по който се създава и поднася съдържание. Как очаквате да се развие общуването между марките и хората, когато автоматизацията стане част от ежедневието, и как брандовете могат да запазят човешкото в комуникацията си?

    Изкуственият интелект предоставя възможности да се създава персонализация и да се отговаря по-бързо и по-точно на нуждите на потребителите. Това е удобство и улеснение, което според мен трябва да освободи време на брандовете да се фокусират върху човешката комуникация - личните истории, емпатията и уникалността на компанията. Именно тези човешки елементи изграждат връзката с бранда и ги отличава от всички останали, които се възползват от същите AI инструменти и предлагат същото удобство и бързина.

Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.